mandag, december 01, 2008

And so it begins...

I dag er det den 1. december, og den dato er noget ganske særligt. Jeg har altid elsket julen, og 1. december betyder, at det er officielt - at det rigtigt er jul. Inspireret af flere danske scrappere har jeg besluttet at tage opfordringen op og forsøge at blogge hver dag frem til jul.

De sidste 5 jule har der dog været et arrangement, som endnu mere sætter prikken over j'et i jul, nemlig det julekortsevent jeg holder den sidste søndag i november. I går var lejligheden fuld af kvinderne i mit liv, som lavede julekort og andre julerier. Det er sådan en hyggelig tradition, som jeg virkelig nyder. Så tak fordi I var med til at skyde min jul i gang - jeg glæder mig allerede til næste år.


I går bød på endnu en tradition, nemlig den første søndag i advent. Vi har adventstradition med mine forældre, hvor vi mødes til et eller andet måltid i løbet af søndagen.

Årets adventsstager - gave fra Julie & Johannes.

Når vi har spist går det store gaveræs i gang. Allerede i går lignende bordet mere juleaften end en adventssøndag. Den får ikke for lidt med gaver og halløj.

Adventsmorgenbordet, 1. søndag i advent.

13 kommentarer:

Charlotte sagde ...

Hvor er der hyggeligt med de traditioner! Jeg vil glæde mig til at følge med her i december måned. Og sikke et lækkert morgenbord med pakker og det hele! :-)
God dag til dig.

Heidi sagde ...

ejj hvor hygge og sikke da en god ide at hygge sammen ;o)
Rigtig god 1 december til dig ;O)

Charlie sagde ...

SÅ der der da dømt hygge skal jeg lige love for =0).

DEJLIGT du også er med på "blog-vognen" - glæder mig til at kigge forbi.

Erica Wagner sagde ...

Hi Cecilie! Welcome to the challenge!

Erica

Margit sagde ...

Glædelig 1. december, Cecilie.
Det ser bare så hyggeligt ud. Og jeg skal love for, at der kom gaver på bordet... og endda FØR jul... ;-)
Hav en god aften.

Tanja sagde ...

Hvor er der bare dømt mega hygge med alle de pakker... :o)
Rigtig god 1. december aften til dig...

Scrapknuzz Tanja

Thanni sagde ...

Det lyder som en skøn adventstradition I har - og jeg synes det gør blogrundfarten extra hyg'lig her i december, når man kan følge med i julehyggen rundt omkring...så glæder mig til at være med her på din blog osse :)

Sarah sagde ...

Skønt at julemåneden er kommet igang. Det er noget at en omgang gaver i har gang i der....

Lone sagde ...

Hvor lyder det bare rigtig hyggeligt. Netop osse det der altid gør julen så skøn er alle traditionerne. Glæder mig til at følge din blog hverdag i december ( Ja jeg følger den altså osse ellers, er en stor beunder af alt det du laver ;-)) Fortsat go 1 december

Maribi sagde ...

IIIIh, hvor er det bare hyggeligt med de traditioner, og alle de dejlige gaver.... Glæder mig til at følge din blog i denne søde juletid. Kom jul, kom sne kom gaver:-))

Netti sagde ...

Det ser enormt hyggeligt ud og sikke da en god tradition med julekortene.

Betina Olesen sagde ...

Hvor hyggeligt at du har lyst til at prøve kræfter med netællingen...

Ææælsker traditioner... gør man det mere end 2 gange, er det en tradition i min bog ;-)

Hygge fra Betina

Charlotte Ravn sagde ...

Ih det er altid så hyggeligt, at komme forbi din blog. Du er bare rigtig god til, at holde fast i traditionerne. Dine små juletræer i forrige indlæg er super søde!