mandag, december 08, 2008

Nu var det vist sidste gang... i år

Jeg har en tradition med min veninde, Ida. Vi går i Tivoli et par gange om året - blandt andet her til jul. I dag var dagen. Det var som altid nogle hyggelige timer sammen med Ida og lille Jonas. Men jeg tror også, at det var sidste besøg i Tivoli i år - tre gange på lige så mange uger, må da være nok... Af samme årsag havde jeg heller ikke kameraet med denne gang; jeg synes, jeg har fotograferet Tivoli denne sæson.

I november var jeg månedens designer hos ScrapSisters (hvor jeg nu er fast skribent) og i den anledning lavede jeg to layouts, som jeg endnu ikke har lagt op her på bloggen. Så de kommer her.

Begge layouts er med billeder fra Wales i september. Det første er lavet med en af skitserne fra ScrapSisters. De orange hæklede blomster har en fin historie: Kristians grandonkel Henry døde tidligere på året, og jeg har arvet disse hæklede blomster. De er oprindeligt hæklet af min svigermor som påskepynt, så de har i deres tidligere liv pyntet Henrys hjem til påske. Nu sidder de så her på et layout med Kristian. Det er dejligt at have onkel Henry med på den måde.


Det andet layout her er med et af mine favoritbilleder fra vores tur til England og Wales. Det er fra en tidlig morgen, hvor solen kæmpede for at trænge igennem tågen; det var berusende smukt. Hver gang jeg ser det her layout, nynner jeg "Here comes the sun" i timevis. Ikke det værste man kan nynne, for det er nu en skøn sang.


Nu skal jeg se, om jeg kan nå at smække et par julekort sammen, inden jeg tager til middag hos mine forældre. Jeg håber, at resten af den 8. december behandler jer pænt.

11 kommentarer:

Anonym sagde ...

arj hvor er det dog en helt fantastisk historie med de hæklede blomster! Så bliver det hele bare endnu bedre :)
Jeg elsker også Tivoli - må virkelig se at komme derind i år også!

Margit sagde ...

Ej, hvor er det sjovt. Vi passerede hinanden i Tivoli... og jeg tænkte i et splitsekund... det var da Cecilie... Men da vi aldrig har set hinanden IRL var jeg alligevel i tvivl... Øv så. Men der bliver vel en anden gang ;-)
Som du kan se på min blog havde vi en dejlig dag (med kamera).
Fantastiske LO'er. Kan godt forstå du er HELT vild med det billede fra England... waauuuwwww....
God aften til dig.

Anonym sagde ...

Hvor er det dejligt med sådan en form for genbrug ! Jeg har også brugt en hæklet mellemlags-serviet fra min mormor på et LO :O) Håber at vi også når i Tivoli i år !

Betina Olesen sagde ...

Er helt vild med det LO med de hæklede blomster.. både historien om blomsterne, som matcher gemalens trøje perfekt, men også opstilling er rigtig skøn...
Flot flot LO...

hygge fra Betina

Karina Beck sagde ...

Rigtig flotte layouter du laver.

Mutte sagde ...

Flotte LO'er, en god måde at genbruge de hæklede blomster på.

Thanni sagde ...

Hvor er det nogen skønne LO'er du har lavet!! :) ..både farver og opsætning er jeg helt vild med og så er det nederste billede jo utrolig smukt :)

Netti sagde ...

sikke en god historie om blomstene. hvis du har flere tilbage synes jeg du skal scrappe den historie.
Superflotte layouts du har lavet. Det billede er da også vildt flot!

Gitte sagde ...

Sikken en sød historie om de hæklede blomster. Nogel rigtig skønne LO du har lavet, flotte farver. En super overskrift på begge LO'er. Men der fik jeg da lige en sang på hjernen. Det er ok for den er rigtig god.:)
Ja jeg skal også prøve at nå i Tivoli i år, der er så skønt ved juletid. :)
Du må ha' en dejlig 9.december.

Charlie sagde ...

Hov - glemte jeg dig i min blogrundfart i går aftes - DET var bestemt ikke meningen. Nok fordi jeg havde hørt historien fra Margit, så mente jeg at jeg havde læst her hos dig. Lækre LO - jeg er også vild med det med solen.

Charlotte Ravn sagde ...

Fantastisk med de hæklede blomster.
Smukke layouts begge 2 og hvor er jeg glad for, at vi har fået dig ombord på Scrapsisters :)
Ha' en dejlig dag.