tirsdag, december 23, 2008

Når der dufter brunt og brændt

Og det gør der her i lejligheden i dag. Jeg har lavet rødkål og fars til imorgen aften, og det dufter rigtig godt. Rødkålen er lavet med friskkværnede nelliker og kanel samt muskatnød, og de frisk krydderier dufter bare så lækkert. Lige nu er der en potte the på vej, mens farsen steger færdig i ovnen og Knas og quiz toner ud i radioen. I øvrigt er jeg enig med Dorit i, at det var sjovere, da det var Hjalmar Havelund, der var med. Den gang kunne man også vinde en stor eller lille julekurv; i dag er præmierne altså lidt mere fedtede. Nå, men det er en tradition, og jeg hygger mig med den alligevel.

Er du gået i gang med at lave middagen klar? Hvad er dit ansvarsområde for imorgen?

6 kommentarer:

Charlie sagde ...

Hej og god lillejuleaften - her er risengrøden også spist og træet er ved at blive pyntet. Hvad der er mit ansvarsområde til i morgen - bum bum - skal vi sige "hele molevitten" - men vi har jo også holdt jul i mange år - så det er ikke noget stort problem - først der lige til sidst, når sovsen evt. skiller eller noget andet driller. =0)

Anonym sagde ...

uh det lyder hyggeligt! Jeg er ved at lave risengrød på den gammeldags måde (under dynen!) til morgendagens ris alamande! mmhh..Herhjemme står den på gldags ingredienser lavet på en ny måde, bl.a. frisk rødkål m pecannødder og tranebær, samt svesker i portvin (mmh, den blev jeg helt høj af at lave!)
Go jul, håber du får en dejlig dag!

MH72 sagde ...

Mit ansvarsområde juleaften - det er så nemt: Ingenting! Min mand er nemlig den der står for julemaden. Skønt!

Glædelig jul!

Unknown sagde ...

Årh det dufter helt herover :D Jeg har sendt manden i køkkenet til kartoflerne og risengrøden som vi ikke nåede i går. Men når anden skal ind og sovsen skal laves, så skal jeg nok tage i køkkenet :) Rigtig glædelig jul til dig og familien.

Gitte sagde ...

Jeg skal lave ris-alamanden til idag. Ellers skal vi ikke andet en slappe af for vi skal over til min mands bror iår. Dejligt.
Jeg vil ønske dig og din familien en rigtig glædelig jul samt et lykkebringende nytår.
Jeg glæder mig forsat til at følge din inspirende blog.
Pas god på hinanden.
Juleknus Gitte

Margit sagde ...

Uh-ha. Der smuttede lige et par blogbesøg... :-(
Sikke stemningsfulde billeder.
Jeg laver også risengrød under dynen... og det er fast menu lillejuleaften.
Det er mig der dækker julebord... men manden der står for maden ;-)