onsdag, december 03, 2008

Så mange ting, man kunne lave

Jeg bliver ikke stresset i december, men jeg synes, der er mange ting, man kunne lave, men det kan være svært at nå det hele. Der er så mange smukke julepapirer og -produkter, så mange fine idéer rundt om i blogland og på nettet i det hele taget. Men man kan altså kun nå så mange ting hver jul. Her i starten af december er jeg altid nået til at være lidt småtræt af at lave og skrive julekort, men der er fortsat mange tilbage. Det går fremad med dem, og jeg skal nok nå det inden jul, men jeg tror måske, jeg burde tage et par dage fri fra kortene for, at de ikke skal blive for kedelige for modtagerne.

De fine kugler med nedtælling til julen har jeg hugget fra Charlies hjemmeside, og jeg er mægtigt glad for at måtte bruge dem, da jeg synes, de er rigtig søde. Det er også herligt at tage på blogtur et par gange om dagen og følge med i alles juleforberedelser og decembertraditioner. Sjovt at se hvor ens og alligevel forskelligt, vi fejrer jul i de forskellige familier rundt om i Danmark og i udlandet. Jeg glæder mig til resten af nedtællingen.

ScrapSisters' blog har vi i dagene indtil jul forskellige idéer til julesager, man kan lave med sine scrapting. I dag var det min tur til at poste en lille ting. Jeg har lavet en meget enkel pyntet tændstiksæske, som passer i vores køkken. Fordelen ved pyntede tændstiksæsker er, at de er nemme at lave og man kan få en der passer lige der, hvor den skal bruges. Man kunne selvfølgelig også lave lidt ekstra og så give dem sammen med nogle fine lys som værtindegaver her i december.


Papirerne er October Afternoon's juleserie, som jeg endelig fik hjem i går. Den er virkelig kær, og jeg måtte da også lige skyde et par hurtige julekort af i papirer fra samme serie, da jeg nu havde den fremme. Det er sjovt at se, hvor forskellige kortene kan blive, selv når man bruger papirer fra samme serie:


15 kommentarer:

Ida sagde ...

Jeg er imponeret over hvor meget du får lavet. Jeg synes det er nogle flotte julekort du har lavet. Man får helt lyst til selv at lave nogen ;0) Det er så dejligt at læse din blog her i december måned for man kan ikke undgå at komme i julestemning af det.

Charlotte sagde ...

Det er en rigtig god ide med de små pyntede tændstikæsker samt små lys til værtinden! :-)
Julekortene er rigtigt lækre. Kan godt li' den lyserøde utraditionelle farve :-)
Glædelig 3. december til dig.

Margit sagde ...

Fantastiske billeder fra jeres tur til København... rigtig stemningsfuldt.
Og super flotte kort du har lavet. God 3. december til dig

FrkScrap sagde ...

wauw jeg er helt vild med dine kort, og også tændstiksæsken, suer flot, og lækre farver. ;)

Dorit sagde ...

Super idé med den tændstikæske, det er en god idé at give lys og tændstikker her i den mørke tid, de appellerer jo rigtig til indehygge ved brændovnen.
Skønne fotos du har fået taget fra Tivoli, den der Nimb-bygning ligner jo noget indisk !

Anonym sagde ...

Åh for søde kort !!! Skøøøøønt papir..gad vide om jeg også fik bestilt noget af det... Og en sød idé med den pyntede tændstikæske som værtindegave :O)

Anonym sagde ...

Fantastiskt fint Cecilie!

Gunvor

Karina Beck sagde ...

Søde ting du har fået lavet. Tak for inspirationen.

Maribi sagde ...

Skønne skønne kort, dejligt med utraditinelle farver. papir fra October afternoon er bare for lækkert....
Super ide til tænstikæsken, den nupper jeg:-)

Charlotte Ravn sagde ...

Nej jeg kunne også godt bruge noget mere tid og især noget mere energi lige nu. jeg har også 1000 ting jeg gerne vil lave, men når ikke ret meget. Men det bliver jo jul uanset hvad man når og ikke når.
Den er bare så fin din tændstiks æske og kortene er super flotte.

ps. Mange tak fordi du ville overtage kalenderdagene for mig med så kort varsel, du er en engel :)

Mutte sagde ...

Rigtig sød tændstikæske du har lavet og nogle flotte kort

Netti sagde ...

Altså dit første kort er jeg helt vild med og MÅ bare lifte..det ser jo ud som om snemændene titter ud. Rigtig god idé med tændstikæskerne - den vil jeg huske til når vi skal på julebesøg.

Thanni sagde ...

Ja du har ret - der ER mange ting man så gerne ville lave her op til jul, men alt for lidt tid til at nå det i.. ;)
Hvor er tændstikæsken bare sød og det er dine kort i den grad osse :)
...super hygligt at følge med på din blog - glæder mig til resten af nedtællingen :)

Lone sagde ...

Har det ligesom dig Cecilie der er så mange ting man gerne ville nå her i December men tiden er bare ikke til det. Har nu i en måned haft planlagt at lave nogle pyntede tændstiksæsker, men har ikke nået det endnu.....go 4 december til dig ;-)

Erica Wagner sagde ...

Cecilie, I LOVE that snowman card! It is so beautiful!