lørdag, december 06, 2008

Det var en lørdag morgen

Dagens blogindlæg kommer meget tidligt, fordi Kristian og jeg er inviteret til Sverige af mine forældre. Vi skal af sted hjemmefra omkring klokken 9, og så skal vi overnatte i Sverige, så hvis jeg skal nå at blogge i dag, skal det være nu ;o) Adventsgaverne til imorgen er pakket og klar, så nu er der kun et par småting herhjemme, der skal ordnes, inden vi kan komme af sted. Jeg kan naturligvis ikke vise jer gaverne til imorgen, men jeg har et billede af en af sidste uges hjemmelavede adventsgaver.

Jeg havde købt kalenderlys til min far og til mig selv. Kalenderlysene skulle have været almindelige juletræslys bare med tal... Det var de ikke! De var markant tykkere end alle de julelysstager, jeg havde eller kunne finde. Så jeg var til sidst ret frustreret og lige ved at finde på noget andet til min far. I et sidste øjebliks desperation ødelagde jeg en lysholder og dimesede lidt med den. Da jeg havde været i gang med en krans til min mors dør, lå der forskellige koglegrene fremme på bordet. Den ene kunne stå selv, og sørme om der ikke lige var plads til at lime lysholderen fast i grenen. Jubiduu!

For at indpakningen til de resterende kalenderlys ikke var for trist, dekorerede jeg beholderen med en stribe papir fra My Little Yellow Bicycle, nogle fine MM glitter stickers og lidt halløj. Så jeg fandt en løsning på min fars gave, mens mine egne lys fortsat sidder i en kasse. Sådan kan det gå en gang imellem...



Hav en dejlig decemberweek-end!

9 kommentarer:

Karina Beck sagde ...

Hvor er den sød. God tur til Sverige.

Unknown sagde ...

Jamen, velkommen til Sverige, måske vi ses ?? :)

Mutte sagde ...

Hvor er du bare kreativ :) Det blev en flot lysholder/stage.

Charlie sagde ...

UNDSKYLD du er "kugleløs" idag. Jeg kom jo hjem efter du var taget afsted. SKØN ide med de fine kalenderlys og sød indpakning. Håber I har haft en hyggelig tur.

Dorit sagde ...

Øj, hvor kan man være kreativ, når nøden er størst. Faktisk en god idé med et lys til hver dag, min erfaring med kalenderlys er, at man enten får svitset dem for hurtigt ned eller man kommer bagefter.
Hej fra mig

Margit sagde ...

Hvor er den SØD... og en god idé med ét lys til hver dag... Har du bestilt/købt dem med tal på?? eller har du været kreativ (også dér) ;-)
Håber at I nyder weekenden i det svenske.

Anonym sagde ...

Ihhhh hvor du kan trylle :O) det ser rigtig flot og julet ud. Ha en rigtig dejlig stund i Sverige.

Gitte sagde ...

Hvor ser det godt ud. Det blev da en super flot "Lysestagen" du fik lavet.Genial ide. Det ser rigtig flot ud at du har dekoreret beholderen til lysene. :)
Du må har en rigtig dejlig tur til Sverige. God weekend. :)

Netti sagde ...

Hvor ser det bare vildt godt ud! Den bliver han helt sikkert glad for.
Rigtig god tur til Sverige, mon du kommer forbi en scrapbutik?