fredag, december 04, 2009

Familiens eneste nisse (338/365)

Jeg er vokset op i et hjem og i en familie med en forkærlighed for jul og de dertilhørende traditioner og festligheder, men der er dele af julen, som aldrig er blevet en del af vores juletradition: julemænd og nisser. Af en eller anden grund er min mor ikke ret glad for julemanden eller for nisser, og derfor har vi kun haft ganske, ganske få af sådanne i mit hjem. Efter jeg er flyttet hjemmefra, er der dog flyttet en enkelt fin nisse ind, og han bor hele julemåneden på mine forældres badeværelse. Det er gevaldig hyggeligt at blive hilst godmorgen af denne søde nissedreng, som så flink sidder der med Dagens Nyheter under armen (for han er faktisk svensk af oprindelse som så mange andre er det i København og omegn). Jeg er ikke klar over, hvorfor netop denne nisse er taget til nåde her i huset, men måske er det fordi han er så velopdragen og så ualmindelig sød at se på.

338: fredag den 4. december

På en af årstidens store julefrokostdage vil jeg begive mig af sted til hyggeligt selskab og spil hos gode venner. Jeg tror faktisk, at jeg foretrækker den form for julefrokostarrangementer fremfor dem med snaps, øl og kopimaskiner? Ja, jeg er nok en lille smule kedelig, hvad lige netop dét angår. Hvis du er på vej til julefrokost, så ønsker jeg dig en god en af slagsen.

5 kommentarer:

Charlie sagde ...

Han er SÅ sød og ligner faktisk drengeudgaven af den lille nissepige med støveklud i hånden min datter fik af min søster da hun var flyttet i egen lejlighed. Må huske at fotografere hende i morgen - nissepigen altså - ikke min søster ! =0) Vores julefrokost er først næste fredag - men der er hverken øl, snaps eller kopimaskiner inkluderet! Men taler, sange og 3 retters menu i godt selskab - så den glæder jeg mig til. Håber du har en dejlig aften og BANKER nogen i spil.

Ditte sagde ...

Skægt, sidder og tænker at mine børn om 10-15 år, kan skrive nøjaftigt ligedan om julen herhjemme - jeg er ikke til nisser, og kun en lille smule til julemanden.
Håber du får en hyggelig aften i gode venners lag. God weekend!

Karina Beck sagde ...

Han er godt nok også sød, så jeg kan godt forstå, at han er inviteret indenfor.
God weekend.

Margit sagde ...

Hvor ER han kær. SØD i ordets bogstaveligste (og lidt gamle??) forstand.
Jeg må jo bekende at jeg er til nisser i alle afskygninger og størrelser og OGSÅ julemanden, der indtil videre kommer på besøg hvert år i løbet af Juleaftens dag ;o/
God week-end og tak for din søde collagekommentar på bloggen ;o)

Netti sagde ...

Jeg kan godt forstå at han fandt nåde hos din forældre for han ER da sød :)