tirsdag, januar 27, 2009

Flex-tirsdag (27/365)

Kristian har flexet fra arbejdet i dag, så vi har været på langfart i den lille blå kutter. Vi har blandt andet været i Skælskør Havn, hvor dagens foto er fra. Måske er fiskekuttere og deres udstyr ikke umiddelbart det mest æstetisk tilfredsstillende i denne verden, men i små doser kan der også findes skønhed her. Mixet af det rødbrune rust og det turkise tov fangede øjet med det samme - der må bestemt findes papirer, der mixer disse farver (en gammel Cosmo Cricket linie for eksempel).


Foruden dagens billede har jeg taget en del billeder i RAW, så nu skal jeg altså have lært at efterredigere det format. Det skulle efter sigende give mulighed for at gøre ens billeder endnu smukkere, så det satser jeg på, at jeg er i stand til at lære. Jeg må vist også hellere få googlet mig frem til nogle Photoshop-tutorials, men det er helt sikkert ikke noget problem, da jeg ved, der findes forfærdeligt mange derude...

8 kommentarer:

Gitte sagde ...

Øj et skønt billede, flotte farver. Jeg er vild med havet og gå ture på havnen. Som barn boede jeg tæt på Mosede Havn. jeg ælsker den duft at varmt boltværk og af havet. :)
Du må ha' en rigtig god tirsdag aften.
P.s vil jeg lige sige at hvis jeg engang kommer til Canada el. USA så skal jeg helt sikkert også ind og se en ishockey kamp. Sådan som de ishockeydrenge gik til den,så er jeg sikker på at det er dobbelt så spændende derovre.:)

Unknown sagde ...

Hva i himlens navn lavede I i Skælskøøøør ????

Hilsen fra hende der er født, opvokset lige netop deeer ;)

Karina Beck sagde ...

Lækkert foto du har taget. Jeg synes at havne og inventar er meget smukt og der kommer meget ofte billeder med hjem fra syden af fiskerne og deres garner.

Charlie sagde ...

Meget stemningsfuld foto - jeg kan næsten lugte tang og motorolie når jeg ser det. Dejligt at den lille blå kutter tøffer videre. Ha' en god aften. Jeg skal også have fundet billede 6 i mappe 6.

Anonym sagde ...

Vad skönt att bilen fungerar igen. Jag imponeras av dem som har tid och lust att lära sig Photoshop. Själv tycker jag att Picasa är Guds gåva till oss som scrappar :) Speciellt i den uppdaterade versionen där man tom kan retuschera.
Ha det gott!
Kram
Karin A

Netti sagde ...

Det er et smukt billede du har taget. Da jeg så det tænkte jeg straks på papiret fra Sassafras Lass. De kører jo også i de farver :)

Sarah sagde ...

Jeg elsker dagsture, det er skønt at komme ud og se noget nyt.
Flot billede!

Margit sagde ...

Det var da nogle vidunderlige farver du fandt dér... eller som sprang dig i øjnene. Jeg kan også fotografere motiver "bare" fordi det er smukke farver (eller sjove genstande)
Glæder mig til at se LO'et...