onsdag, oktober 24, 2007

Dyrlæge, lugten af lejrbål og scrapbutik-tour

Så blev det tirsdag igen, og til trods for wild fires alle vegne heromkring skulle vi køre Stanley til dyrlæge på den anden side af LA. Vi kom ikke forbi nogle brande, men vi så røgen fra flere, og luften er tung af røg. Det føles som at træde ud i røgen fra et lejrbål, når man går udenfor døren. Det er altså skræmmende, og jeg glæder mig til at komme væk fra røgen. Det er rart at være hos Norri og Warren, men det er ikke super fedt med brandene og røgen. Jeg vil dog sige igen, at der ikke er nogen grund til at være bekymret for mig; vi er langt fra brandene, og vi passer på os selv.


Stanley synes, det er mægtigt spændende at være på McDonalds' parkeringsplads ved dyrlægen; så spændende, at han ikke har tid til at tisse, men hellere vil kigge på alt det der foregår. Det var fint for mig, for jeg lykkedes med at få et elegant billede af Stanley uden de hvide antenner. Hans ører så bedre ud i dag end i sidste uge, og han havde taget cirka 2,3 kg på i denne uge. Men der er heller ingen tvivl om, at han er vokset, mens jeg har været her.





Efter vores udflugt til dyrlægen, og den udflugt tog godt 2½-3 timer, kørte vi hjem med Stanley, som lagde sig til at sove i sit bur, og derefter kørte vi på vores scrapbutik-tour. Vi havde planlagt at besøge tre butikker: Scrappin' in the Hills, som er Norris lokale butik, Scrap Depot, som er en butik Norri handlede i ofte for nogle år siden, og Strictly Scrapbooking, som Norri aldrig havde besøgt før.


Scrappin' in the Hills var faktisk en rigtig fin lille butik; der var en del stickers og andre lidt forældede scrapsager, men der var også mange gode ting. Norri var positivt overrasket over den udvikling butikken havde gennemgået, siden hun sidst havde været der. Og jeg var begejstret over at opleve en live scrapbutik, som faktisk var værd at handle i.


Vi spiste frokost på The Corner Bakery, som serverede udmærket salat, sandwiches og suppe. På trods af røgen sad vi ude og spiste; det var omkring 35 grader varmt i dag, og det blæste lunt omkring os, mens vi spiste frokost. Det er unægteligt en underlig fornemmelse at sidde ude i den varme i oktober. Vores frokost afsluttede vi med kaffe hos Starbucks; jeg fik en Pumpkin Spice Latte, som var god. Det tog mig nogle timer at drikke den, fordi den blev bedre af at blive fortyndet lidt af isklumperne.


Scrap Depot var en forfærdelig skuffelse; de havde stort set kun grimme papirer og klistermærker, så vi brugte ikke mange penge dér. Jeg købte nogle enkelte ark papir, og det var det.


Dagens sidste stop var Strictly Scrapbooking, som virkelig var en god butik. Vi shoppede begge to en del, og jeg nød forretningen meget. Var naturligvis nødt til at have et par billeder:








Da vi kom tilbage til Yorba Linda kunne vi virkelig lugte røgen fra brandene, men farven på himlen er helt anderledes end i går. Vindene har også lagt sig en del, så det burde være en hjælp for alle brandmændene, der arbejder på at slukke de mange brande.


Ingen kommentarer: