tirsdag, september 29, 2009

Zwiebelchutney (271/365)

271: tirsdag den 29. september

Det har været en grå og grumset tirsdag i Bonn - det har egentlig været lunt, men det har lignet rigtigt efterår. Det er dejligt at se, at efteråret virkelig er på vej. Jeg har understøttet fornemmelsen af efterår ved at lave syltede rødbeder og løgchutney. Vores vinkælder er snart fyldt med flere syltede varer en flydende ditto, men vi har allerede brugt et par glas syltede agurker, blommesylt og asier, så det er vist godt nok at fylde lidt op.


I've worked in the kitchen today pickling beets and onions for the coming winter. Our stash of pickled good is growing but we both enjoy it too so it's all good.

3 kommentarer:

Charlie sagde ...

Hold da op hvor der er gået Hausfrau i dig lige nu !! Gøre rent i går og sylte i dag. Men det er nu også en hyggelig ting - min mand vil dog nødigt se hylderne til vin blive indskrænket. Løgchutney - hmmm lyder spændende - måske man skulle prøve.

Margit sagde ...

MUMS... det har jeg aldrig hørt om... men sådan en tysk-elev på højniveau kan vel snildt klare en oversættelse ;o) ;o) ;o)... eller hva'??
Jeg ku' tænke mig det ku' være et hit.
Og så skal jeg love for, at du får brugt kræfter på huslige sysler...
MUMS igen...

Netti sagde ...

Ja der er da gået totalt Hausfrau i dig. Jeg får helt dårlig samvittighed. Jeg har aldrig gjort det store ud af at sylte. Men det ser nu hyggeligt ud når man ser at alle glassene står på ræd og række. Fortsat god dag til dig.