tirsdag, september 08, 2009

Et quiltet layout

Billedet kan ses i større udgave ved at klikke på billedet.

Inspireret af Danielle Flanders meget cool teknik til at quilte på layouts, gik jeg i gang i går. Det er faktisk ikke ret svært at quilte i papir, men min side er ikke perfekt kvadratisk, hvilket dog ikke er noget man ser med det blotte øje. Hvis du skulle få lyst til at prøve denne teknik, så vil jeg anbefale, at du laver striberne 2" i stedet for 1½", som Danielle Flanders forslår, for på den måde at få layoutet tættere på 12x12 i størrelse, når det er syet sammen.

Quiltningen tilføjer naturligt nok meget struktur og dybde til layoutet, og jeg ved ikke lige, hvordan jeg skal få det her layout puttet i en plastiklomme...


For et års tid siden skaffede jeg mig af med min første generation af Prima-blomster, fordi jeg synes, de var kedelige. Den nye generation er til gengæld super fine, men de gør det helt sikkert ikke lettere at få layoutet sat i et album.

4 kommentarer:

Charlie sagde ...

HOLD DA op en flot side og sød konfirmand. Det passer da til en ramme på væggen - kan godt se det er svært at få mast ind i et album.

Gitte sagde ...

Det LO er super lækkert. Jeg er enig med Charlie, det skal da op i en ramme. Det er for flot at gemme væk. :)Ritig nok det er en yndig konfirmand.:)
Det er da en super god ide at quilte en LO side. Det skal jeg helt sikker prøve Tak for linket.
Du må ha' en rigtig dejlig uge og weekend.:)

Netti sagde ...

Hvor er det et virkelig flot layout du har lavet! Og ja den nye Primablomster er fede..men ikke særlig egnet til albums :) Supersød konfirmand.

Eva (Fister) sagde ...

Flot layout. God teknik - tak for inspiratione.