onsdag, november 05, 2008

Julekort...

Tja, det er godt nok kun starten af november, men for scrappere og kortmagere er det lige ved at være i sidste øjeblik at arbejde på julekort nu. Jeg har da også lavet nogle kort tidligere på året, men jeg mangler stadig mange. Det skal der gøres noget ved ;o) Ikke kun fordi jeg skal sende mange kort, men også for at have kort klar til inspiration til mit julekortsarrangement 30.11.

Jeg forsøger at balancere mellem at lave kort med mange detaljer (og dermed meget arbejde) og så at lave nogle, der tager lidt kortere tid at lave. Det går ikke så godt...

MME julepapirer fra sidste år.

Disse kort er liftet fra dette kort.

Julekort med forskellige små scraps - fra sidste år ;o)

Jeg har også opdaget, at rigtig mange af mine kort er for høje/tykke til at kunne sendes til almindelig portotakst... Går det også sådan for dig? Hvad gør du for at holde julekortenen nogenlunde til at overskue, lave og sende? Og er du overhoved gået i gang med kortenen endnu?

For jer som kommer til julearrangement: jeg har lavet en ny kategori her på bloggen - julekort. I løbet af november kommer der flere indlæg i denne kategori ;o)

6 kommentarer:

Stine66 sagde ...

Jeg har iår lavet samme størrelse altsp 15x15 kort, men derefter er der ikke 2 ens kort, og da jeg skal sende mellem 40 og 50 er det lidt af en udfordring.For jeg er normalt ikke så god til kort... men det er dejligt at se dem du laver det er altid god inspiration.

Unknown sagde ...

Nej, ingen julekort endnu, men jeg sender ikke så mange, så det går nok og jeg gider ikke at producere til andre. Der har jeg været og det tager altså for meget af den dyrbare fritid ;)

Til gengæld har jeg lavet kalender for 2009 til alle bedsteforældre og oldeforældre - nu skal jeg bare finde et sted at få den trykt i super kvalitet

Charlie sagde ...

Jeg skal lige have alting frem af flyttekasserne igen - SÅ kører jeg julekortproduktionen i stilling. Kender alt for godt din problemstilling med at de enkle og hurtige er lidt mere svære at udtænke. Størrelser har jeg ikke haft problemer med - mange af mine er 15x15 eller mindre. Dine kort er rigtig fine - jeg er især imponeret over de sidste med RESTER på - så flot kan jeg altså ikke få restebrug til at se ud - men jeg er heller ikke verdens bedste til at bruge mange mønstre sammen.

Charlie sagde ...

Kommunikation er en SVÆR ting. NU forstår jeg at du med høje måske mener det jeg kalder tykke?? Det var altså en møgspøg da PostDK fandt på at der både var vægt, størrelse og tykkelse involveret i deres takster.

Heidi sagde ...

waw hvor er dine kort da super flotte, glæder mig til at følge med i hvad du får lavet af julekort ;o)

Netti sagde ...

Jeg er slet ikke rigtig gået igang endnu for jeg har/er syg på nu 3 uge..Men i tankerne er jeg begyndt at finde ud af hvordan de skal se ud..haha så må vi se hvornår jeg bliver frisk til at lave nogle.
Superflotte jort du har lavet - jeg er specielt vild med det skæve juletræ .. det er vildt flot.
Prøv at se på min blog.. jeg har leget Cecilie fotograf. Altså prøvet at tage flotte billeder som du gør :o)