onsdag, november 19, 2008

Det var jo nemt

at fylde 30. Jeg havde en rigtig dejlig dag, som startede med gaven fra Kristian. Endnu en linse til mit kamera - en stor tung sag, som jeg glæder mig til at blive god til at bruge.

Derefter kom mine forældre og Lene til morgenmad - faktisk kom de også med morgenmaden ;o) Det var rigtig hyggeligt at spise morgenmad sammen og snakke lidt. Kort tid efter at min mor og Lene var gået, ringede Annette på med blomsten fra Kristian.

Jeg havde en deadline til et projekt på Lifetime i går (ja, ja, hvem vælger liiige at lave et projekt med en deadline på ens fødselsdag...), så jeg satte mig ind for at scrappe og få projektet lavet. Aldrig så snart ringede det på døren igen: denne gang var det pakkebudet med en bestilling fra Lifetime. Mums! Den var fuld af gode sager - en masse julepapirer og -produkter til julescrap og julekort. Det var godt posten kom, for det var lige den inspiration, der skulle til og mit projekt begyndte at tage form.

Så ringede det på døren endnu en gang! Det var et blomsterbud fra Interflora, som kom med denne smukke buket fra Marianne og hendes familie. Tak fordi I tænkte på mig - jeg er vild med buketten, som dufter dejligt af fresiaer.

Mmm... den dufter herligt.

Den almindelige post havde tre fine fødselsdagshilsner med, og jeg blev ringet op et par gange. Og så har jeg fået en masse hyggelige hilsner på facebook og på Lifetime - mange tak for alle jeres søde fødselsdagshilsner!

Da Kristian kom hjem fra arbejde, blev der tid til en aftenkøretur, hvor vi kom forbi neonlysene ved søerne, og jeg måtte have et billede af datomærket - desværre uden årstal:


Vi fortsatte aftenen i Tivoli (det er efterhånden en tradition, at jeg er i Tivoli på min fødselsdag) til aftentur og middagsmad. Det var heldigvis holdt op med at regne, så vi kunne tage kameraet med og lege med en af de nye linser. Vi valgte den lækre lette linse, jeg fik af Esben og Sus. Det var herligt at se, hvad man kunne med den. Svaret er - markant meget mere end med den linse kameraet kom med. Uden trefod kunne vi faktisk tage billeder i vintermørket:

Nimb klædt i vinterhvidt.

Tivolis nye sneboldelys, som blinker blidt i mørket.

Det store juletræ på pladsen foran plænen.

Fakler leder ens vej gennem mørket.

Det er måske nok lidt gnidret, men man kan faktisk tage portrætter i mørket.

Efter middagen spadserede vi gennem Tivoli endnu en gang ned til udgangen ved Rådhuspladsen. Vi fandt vores lille gocart og kørte videre på eventyr. Næstsidste punkt på dagsordnen var en tur i lufthavnen. Det er jo desværre sådan, at man skal helt derud, for at komme på Starbucks... Som sagt så gjort. Vi kørte til lufthavnen, købte et par af Starbucks' julekrus (som er særligt fine i år) og en kaffe.

7 kommentarer:

Ida sagde ...

Det ser ud som du havde en god og hyggelig fødselsdag. Det er nogle utrolig flotte billeder fra Tivoli - jeg kan specielt godt lide det af juletræet.

Netti sagde ...

Hvor lyder det bare til at have været en rigtig dejlig og hyggelig fødselsdag.
Ja jeg er som regel også forbi Starbucks når jeg er i lufthavnen.

Enormt flotte billeder du har taget..wow!!
Kan du også tage billeder af månen? det er min drøm at komme til det engang, for den er somtider SÅ flot.

Sarah sagde ...

Tillykke med fødselsdagen. Jeg nærmer mig også 30 - selvom min tvilling ihærdigt påstår at det er 24 vi fylder.
Super flotte billeder.

Linda sagde ...

Hjertelig tillykke med fødselsdagen, det har da været en rigtig god og hyggelig dag kan man læse. Flotte og stemnings fyldte billeder.

Margit sagde ...

Jamen det lyder da til at I har hygget jer. Fede billeder du har taget i Tivoli. Tror også jeg skal have mit kamera med i år. Bliver helt tændt efter at have set dine billeder.
God week-end =0)

Kirsten sagde ...

Forsinket tillykke med fødselsdagen. Det lyder som om du har haft en rigtig dejlig dag, ... skøøøt. Det er vel nok nogen smukke billeder du har taget. Tør man spørge hvilket kamera du har??

Majer sagde ...

Endnu engang tillykke med din fødselsdag. Det er dsa nogle fantastiske billeder man kan tage, hvis man bare har det rette udstyr!! Og talentet ;-)