fredag, juli 16, 2010

Sommerens første pluk-selv-blomster

Jeg indrømmer, at jeg elsker pink blomster.

Jeg har ikke købt pluk-selv-blomster siden påske, og jeg har faktisk været lidt bekymret for, om der overhoved kom sommerblomster til selvpluk i år. Heldigvis var der ingen grund til bekymringer, for der er naturligvis blomster til selvpluk igen i år.


Jep, vandet er pink - det virkede desværre ikke.

Sommerens første høst blev et udvalg af nelliker, solsikker, liljer, dahliaer og et par stykker jeg ikke kender de danske navne på. Der var blomster nok til fire vaser, så nu har vi friske blomster rundt omkring i lejligheden, hvilket naturligvis er rigtig hyggeligt.




I 90'erne var der en periode, hvor der skulle være solsikker på alting. Jeg var absolut ikke fan af den tendens, men jeg kan mægtigt godt lide friske solsikker. Faktisk tror jeg, at solsikkerne har fundet deres vej til mit hjerte efter vores ture til Toscana. Her har jeg kombineret fem fine solsikker med en enkelt gul lilje.


En lille vase med lidt pink blomster pryder vores toilet.

4 kommentarer:

Charlie sagde ...

Næh nogle fine buketter - jeg kan spotte løvemund også - så nu kan du et navn mere!! ;0) Første blomst jeg kunne navnet på fordi min mor viste mig at den åbnede en stor "farlig" mund hvis man trykkede forsigtigt på hver side af en af blomsterne i klasen. TÆNK hvad man kan huske så mange år efter.

Karina Beck sagde ...

Uhh hvor ser det godt ud med de buketter.
God sommer.

Netti sagde ...

Åhh jeg elsker solsikker. Her hvor vi bor var der engang en pige der såede og solgte minisolsikker, dem var jeg stor fan af. Til gengæld er jeg ikke meget for liljer da jeg er allergisk over for dem og ikke kan trække vejret i nærheden af dem når de er indenfor. Så jeg beundre dem i haven i stedet :)
Min dahlier blomstre nu..typisk når vi skal på ferie!!

Margit sagde ...

Super flotte buketter... Jeg troede du lavede "selvpluk" på terrassen... ;o)