søndag, januar 13, 2008

Kom lige i tanke om...

at der også er nogle af jer, der læser med, der ikke scrapper, men som er nysgerrige efter, hvad der foregår i mit liv og med mit speciale, så jeg vil lige opdatere jer.


Jeg droppede at skrive opgave om adelige jomfruer; jeg kunne bare ikke finde det emne, der skulle bære den opgave, så derfor sadlede jeg om. Jeg skal i stedet skrive speciale om den rolle (irokeser) indianerne spillede for oplysningstidsfilosofi og -samfundsidealer, samt deres betydning for amerikansk statsdannelse. Min vejleder er ekstern lektor, så hans rolle som vejleder skal godkendes af studienævnet. Det burde dog være en formsag, så jeg regner med at underskrive specialekontrakt omkring den 1.2.

Udover specialet mangler jeg ½ årsværk, som jeg skal forsøge at tage i dette semester parallelt med specialeskrivningen. Jeg er optaget på to kurser, som begge virkelig lyder spændende: det ene er undervist af min specialevejleder on handler om moderne amerikansk idehistorie mens det andet handler om de store sygdomsepidemier fra 1500-1960. Det kursus bliver afsluttet med (frivillig) deltagelse i et intensivt kursus om sygdomshistorie. Begge emner er noget, der virkelig interesserer mig, så jeg satser sådan set på at følge begge og så se, hvor det fører mig hen.

Der foregår altså andet end scrap for mig, det er bare så svært at skrive om, at man har læst 100 sider om amerikansk-indiansk diplomati i 1760'erne. Men det er det, der foregår lige for tiden.

1 kommentar:

Charlotte Ravn sagde ...

Det lyder vildt spændende, det du vil skrive om! God arbejdslyst!