lørdag, juni 06, 2009

Tomatavl (156/365)

Noget af det første jeg investerede i til terassen var fire små tomatplanter. Jeg plantede dem spændt i én trækasse, men måtte i sidste uge erkende, at én kasse var for lidt, og planterne blev delt og sat i to kasser. Da jeg spurgte Kristian, hvor mange tomater, han troede, vi ville få i denne sæson, lød svaret "otte". Jeg var lidt nedtrykt over, at han ikke forventede flere, men lidt har vel også ret. Fint! Godt!


155: fredag den 5. juni


Mine tomater er vokset til tre gange den størrelse, de havde, da jeg købte dem, og der er anlæg til 50 tomater på bare den ene af de fire planter! Min svigermor kunne berette, at hun havde haft to planter på en sydvæg hjemme i Danmark, og de havde givet i hundredevis af tomater på en sæson. Så nu er jeg noget mere optimistisk og meget spændt på at høste mine første tomater. Det kan være, at vi er nødt til at lave ketchup selv i efteråret...


3 kommentarer:

Charlie sagde ...

Ser fint ud fru tomatavler - husk at man på et tidspunkt skal nippe toppen af planten, så den får kraft til de tomater der er mulighed for at få modne og så bliver smagen endnu bedre hvis du tynder lidt ud i bladene tæt ved tomaterne, tomater vil nemlig gerne have både lys og luft. Glæder mig til at se de første flasker ketchup med scrappede etiketter (fnis...). =0)

Netti sagde ...

Uhh der er nu ikke noget som hjemmedyrkede tomater..jo dem naboen dyrker for så er jeg fri for alt bøvlet haha. Jeg er spændt på hvor mange tomater i får :)

Margit sagde ...

Jamen... sikke talenter du har for at snakke godt for planterne...
Vær helt sikker på, at ustyrlig mange tomater tager den direkte vej fra hånd til mund... ;o)
Jeg taler ud fra en pæn portion erfaring. Og de smager simpelt hen HIMMELSK!!!! .... så glæd dig.
Knus