søndag, september 21, 2008

Solopgang over Barn View Cottages

Søndag vågnede jeg omkring klokken 7.10 og udsigten ud af vores soveværelsesvindue afslørede den smukkeste solopgang. Den kunne lige anes gennem disen og skyerne, og jeg måtte bare ud og nyde den. Det var køligt, og der var dug på græs, træer og bilen, men det føltes som efterår. Fårene syntes tydeligvis, at jeg var stået for tidligt op, og selv den lokale hane var endnu stille.

Alle fårene lå på marken og snorkede.

Det er ikke helt enkelt at forsøge at tage billeder af en sol, som brænder ned gennem skyerne, da den ikke er rar at se på gennem linsen. Jeg valgte en mellemvej, hvor jeg kun kiggede en lille smule gennem linsen, inden jeg trykkede på aftrækkeren:


Det kan man kalde direkte lys.

Der var meget stor forskel på, hvordan udsigten så ud, alt efter hvor jeg vendte mig. Se bare her, hvor solen er i yderkanten og disen direkte foran:

Disen letter
- måske?

Endelig har jeg en ting med billeder, hvor der er forhindringer, så jeg var også nødt til at snuppe dette billede:

Sådan et smukt syn.

Når nu jeg alligevel var ude med kameraet, og lyset var så smukt, besluttede jeg at få et par billeder af vores midlertidige hjem, Cedar Cottage. Der er åbent ind til vores stue, vinduet til højre er ind til vores køkken. Ovenpå er der to soveværelser - vi sover i det til højre. Det er en meget fin hytte, som egentlig minder lidt om de huse, vi kender fra Toscana med blotlagte bjælker, landkøkken med mere. Det lille hus forenden af rækken af hytter er "resourcerummet", som er fyldt med turistbrochurer, forskellige småting man kan købe, dvd'er, bøger og spil man kan låne, fryser, vaskemaskine og tørretumbler. Det er et meget fornemt sted, der har sådan et rum til rådighed for sine gæster. Vi har fået vasket lidt tøj, kigget på et par brochurer og overvejet at se en dvd eller to.

Cedar Cottage.

1 kommentar:

Netti sagde ...

Altså fårene er ikke de eneste der sys der er voldsomt tidligt..er du da gal quinde!!! *G*
Men indrømmet - når du nu stod så tidligt op så nyder jeg de enomrt lækre billeder du fik ud af det!