tirsdag, september 23, 2008

Solnedgang over Barn View Cottages

Efter vores mislykkede eksursion til Powy's Castle kørte vi via et besøg på intetnettet hjem igen til Ceder Cottage for en eftermiddag med afslapning og ikke så meget andet.

Da vi ankom lørdag boede der en enkelt anden gæst i rækken af hytter, og han fortalte, at udsigten var rigtig smuk, hvis man fortsatte op ad bakken. Det besluttede vi at gøre denne aften. Det vidste sig at være en god dag, for så snart vi kom ud af hoveddøren opdagede vi, at det var den klareste dag, vi havde oplevet. Vi opdagede endnu en række bakker bag dem, vi ellers har kunnet se, og over dem var der spredt en masse vindmøller. Det er sjovt sådan pludselig at opdage noget, der i dagevis har været tabt i tågerne.

Vindmøllerne står på den bagerste bakketoppe.

Længere op ad bakken var der ikke alene en smuk udsigt, men også en meget fornem solnedgang. Billederne er taget indenfor ganske kort tid, måske 10 minutter, og alligevel er der markant forskel på lyset i billederne. Solopgange og -nedgange har en stærk tiltrækningskræft på mig.

Solnedgang med forhindringer.

Ned bag bakkerne.

Drømmen er en dag at have et kamera udstyret til at hjælpe os med at tage bedre billeder af bland andet sådan noget som solnedgange. Vi har snakket en del om at tage et kursus i fotografering og i billedbehandling, da vi begge to ville synes, det var fedt at være bedre til at fotografere. Det er virkelig en sjov "kunstform". Vi må se, hvad AOF har at byde på, når vi kommer hjem.

Tilbage er kun lyset.


Hvis ikke det er berusende smukt,
så ved jeg ikke, hvad det er?

2 kommentarer:

Margit sagde ...

Hej Cecilie
Du har fuldstændig ret. Jeg kan også gå FULDSTÆNDIG i stå, når jeg ser solen gå op eller ned - selv herhjemme i haven !!!
Og disse billeder er fantastisk smukke. Jeg kan fortælle dig, at Jørgen Bresson (som var med på SAM) er en blændende fotograf og kursusholder - det skulle du udnytte en dag.
Tak for endnu et engelsk input :-)

Netti sagde ...

Tage bedre billeder???? jamen du tager da ENORMT flotte billeder - du får mig til at tænkemig om inden jeg selv tager billeder. jeg tænker..hvodden ville Cecilie gøre det?? :o)
Det er nogle enormt flotte billeder af solnedgangen. Den har altid tiltrukket mig. Jeg drømmer om engang at få et kamera (har bare sådan et digitalt eet) som kan tage billder - gode billder - af månen...den kan være SÅ flot!