mandag, maj 04, 2009

Klædereol (123/365)

123: søndag den 3. maj

Vi har endelig fået etableret en løsning til vores tøj! Det har ligget i vores soveværelse og gæsteværelse i et stort kaos, men lørdag slog vi til og fik købt nogle rå reoler, der søndag formiddag blev samlet og gjort klar til at fungere som klæde"skab". Der skal sættes endnu en reol ovenpå den lave del; vi havde egentlig købt den, men vi brugte hylderne i de andre dele, så vi må ud og hente et sæt mere...

Jeg har endnu ikke besluttet mig for, om der skal hænges et forhæng op foran reolerne. Kristian mener ikke, det er nødvendigt, mens jeg måske kunne forestille mig, at det ville blive markant mere roligt at se på. indtilvidere så virker de perfekt til formålet, og det er en fornøjelse at have fået ro på i soveværelset!

I've had a few requests to do some writing in English and I guess now is the time to begin doing so. What you see here is a pic of the shelves that function as our wardrobe. Until now our clothes have been sitting in piles around our bedroom so this is a vast improvement! I may end up sewing curtains to hide the shelves but for now this works and takes the clothes off the floor.

5 kommentarer:

Charlie sagde ...

Mænd er jo meget praktiske - men jeg stemmer for din løsning med et forhæng - evt. nogle af de pæne billige færdige gardiner der fås mange steder med store ringe slået i for oven - de kan f.eks. køre på en af Ikea's metalsnore skruet i begge vægge - hvis der ikke er FOR langt fra væg til væg.

Rart at undgå tøj på gulvet og det ligner en gennemtænkt løsning med nogle reoler man ALTID kan bruge til noget andet senere hen.

Godt kortet er kommet, syns det kunne være lidt hyggeligt med et feriekort til køleskabet eller hvor du sætter den slags. =0)

Margit sagde ...

Det ser da godt ud, men jeg er enig i, at et forhæng vil give mere ro. Så det tror jeg også jeg ville investere i.

Vibeke sagde ...

Hej Cecilie

Håber, I har det godt :-)

Nu har jeg på et tidspunkt boet et sted, hvor jeg ikke havde skab, men klæde-reol. Et FORhæng er klart en FORdel, især hvis det går op over de øverste hylder. Ellers bliver ens tøj nemlig støvet...

Knus
Vibeke

Netti sagde ...

Smart løsning, men jeg holder altså med dig og synes at et forhæng skaber ro. Min søster havde købe lange rullegardiner i noget bambusnoget og det så godt og roligt ud :)Een for hver "skabslåge".

Sine sagde ...

Jeg vil også tilslutte mig idéen om et forhæng. Da vi flyttede ind havde vi en lille bitte fordelingsgang med elmåler og hvad har vi.. Den har vi siden blændet og i stedet indrettet skjorteskab der. Den dør der engang var har vi udskiftet med et simpelt forhæng af ostelærred. For at det ikke skulle være helt plain har jeg strøet en stribe af knapper og perler der matcher de farver jeg ellers brugte i indretningen. I værelset havde jeg de der smalle billedhylder fra IKEA og striben lavede jeg så i samme højde for at holde det visuelle indtryk. Nåja, jeg blev forresten ret hurtigt træt af at sy knapperne på, så sekundlim kan klart anbefales. ;) Det holder stadig, og det er efterhånden snart 5 år siden jeg lavede det.