fredag, marts 30, 2007

9. dag i USA

Torsdag bestod i meget høj grad af ture frem og tilbage til lufthavnen for at hente Nancy, Melissa, Franny & Susan. Dem af os der allerede var i huset - eller som langsomt kom frem - hyggede os. Vi snakkede og grinede, og det gik faktisk rigtig godt med at lære hinanden at kende. Selvfølgelig var det lidt mærkeligt at møde alle de mennesker, jeg har "snakket" med dagligt på Lifetime Moments, men det går jo som regel helt af sig selv, når først man er sammen. Jeg var meget spændt på at møde dem alle, men det kan ikke benægtes, at jeg var mest nervøs for at møde Susan, fordi det vel egetnlig er ret vigtigt, at vi kan komme ud af det med hinanden.

Noget af det sjoveste ved at møde dem alle, er faktisk at høre deres stemmer. Amerikanerne (eller i hvert fald alle de her amerikanere) taler virkelig på en anden måde, end vi gør. De taler højere, og på en eller anden måde er deres stemmer også mere pigede ;o) Og så taler de helt utroligt meget og hurtigt. Jeg er jo faktisk god til engelsk, men for pokker hvor er det svært at tale hurtigt nok til at nå at deltage aktivt i samtalen. Alt hvad de siger er til at forstå, men jeg har svært ved at nå at svare og formulere mig hurtigt nok. Det virker nu ikke som om, de lader sig slå ud af det.
Susan var den sidste, der ankom, og jeg havde ikke behøvet bekymre mig det mindste. Hun snakker meget, men hun er virkelig sød og rar. Der er ingen grund til at bekymre mig yderligere om Halloween i Californien.

Thad, Kate, Tracy og jeg spiste frokost på Lucas' Coney Island, og vi snakkede lidt politik. Endnu en gang blev jeg bekræftet i, at rigtig mange amerikanere synes, at Bush er en klovn og gerne så ham udskiftet i en fart. Kate mente dog, at en del amerikanere er republikanere uden at støtte Bush. Så min fornemmelse er, at jeg har mødt min første republikanske amerikaner. Det er virkelig vanskeligt at blive konfronteret med spørgsmål om min holdning til USA og amerikanere. Jeg vil ikke fremstå som en snobbet og træls europæer, der ser ned på alle amerikanere; og så er jeg vel i virkeligheden ikke så god til konfrontationer.

Aftensmaden var hjemmelavet lasagne, og jeg lavede salat til. Det var dejligt at få salat til et måltid. Efter middagen tog vi i butikken for at shoppe - det var faktisk en rigtig sjov oplevelse at se, hvor forskelligt vi shopper. Det er tydeligt at se, at vi scrapper forskelligt og tænker forskelligt. Men det er samtidig meget inspirerende.

På vej tilbage fra butikken stoppede vi ved en lokal (ude på landet) 7 Eleven for at købe Slurpies. Slurpies er en lidt "tykkere" udgave af det, vi kalder Slush Ice, som faktisk smagte rigtig udemærket.

Susan mente ikke, at hun var i stand til at sove i en lille seng (cirka 150 cm bred) sammen med andre, fordi hun var vant til at sove i en stor king size med sin mand, så det endte med at Melissa og jeg sov i samme seng i stedet for. Jeg er tydeligvis et genert menneske, for det var lidt vanskeligt at tage sig sammen til at gå i seng. Jeg lå vågen lidt tid, fordi det var mærkeligt at sove i samme seng med et dybest set fremmed menneske. Men det går jo over, og jeg sov lige så fint som alle de andre nætter.

Kommentarer kopieret fra Rejs og Blog:

Det er godt at læse, at du har det rigtig godt - og hyggeligt :o)

Nu er jeg blevet opdateret, efter jeg kom hjem i torsdags.

Glæder mig til at se alle billederne!

Knus fra SILen

----------------------------------
Hej Beans.


Dejligt at du kommer godt ud af det med DT'et. Det må være en meget speciel følelse at møde dem alle IRL.

Håber resten af dagene har været lige så gode.

----------------------------------

Susan:

JEG kan ikke afgøre mange hvoraf indeværende al siger ( og anvendte en oversætter hen til opstille indeværende i Dansk ) men se efter ikke omtale i mig benævne og penguin * i den samme idømme altså JEG mene Jeg er sikker! Cecilie. JEG kan ikke lægge for hen til afgøre jer hvor herlig den var hen til gøre bekendtskab med og ofre gang hos jer! Du er altså yndig og huldsalig og forbløffende tålmodig!! Jeg var altså nervøs at mig halvtosset personlighed ville har i løb nemlig den bakker. ( skønt noget bekymret ) Gid du har en herlig og sikker retur rejse hjem og er sammentælling nede den dage indtil vi komme sammen igen!

(oh....I hope that translated well!!)

-------------------------------------

Ida: Det har været sjovt at følge med i hvordan din rejse har været og jeg glæder mig til at høre meget mere. Lyder som om det har været kanonhyggeligt at møde de andre fra LM's DT.

-------------------------------------

Marie: Handlar du upp alla dina pengar?
Längtar efter att läsa mera här i din reseblogg.

Kram,
Marie


Och Glad Påsk =)

Ingen kommentarer: