torsdag, marts 29, 2007

8. dag i USA

Onsdag formiddagen arbejdede Thad videre med badeværelset, mens Jackie lagde varer op i butikken, og jeg nussede lidt med scrapting. Omkring klokken 11 satte Jackie en steg over i en crockpot, som er en elektrisk gryde, hvor man kan stege en steg langsomt. Egentlig er der nok ikke stor forskel på at stege en steg i en crockpot eller i en ovn, men jeg kan forstå fra Lifetime, at crockpots er meget populære. Man sætter maden over om morgenen og så er den klar, når man skal spise om aftenen.


Mens Jackie og Thad arbejdede videre i kælderen gik jeg en tur i nabolaget for at se på huse og få lidt frisk luft. Til min store fornøjelse drejede skolebussen ind i området stort set samtidig med, at jeg kom ud. Der er noget virkelig arketypisk amerikansk over de store gule skolebusser. Og jeg har da også set en del af dem i løbet af ugen, men denne gang lykkedes det mig at snubbe et par billeder. Jeg nåede at overveje, om der var regler imod, at man tager billeder af skolebusserne, indtil chaufføren vinkede venligt til mig, da hun kørte videre ned af vejen.



Detroit kan rumme 2.000.000 mennesker, men der bor ikke mere end 1.000.000; til gengæld er områderne omkring Detroit ved at blive udbygget til reelle boligområder. Området, hvor Jackie & Thads hus ligger, ser virkelig nyt ud, og det er i høj grad familier med mindre børn, der bor her. Det er et meget pænt og nydeligt område med relativt ens udseende på husene. De er individuelle men med en overordnet stil; selv postkasserne er ens – formet som små huse.


Men lige i udkanten af det her velordnet og organiserede boligområde ligger der et par klassiske lader eller udhuse i rødt træ og med højt tag. Man kan se disse lader ud af Jackie & Thads vinduer i stuen og køkkenet. Området var indtil for få år siden anset for at være langt ude på landet, og det er stadig kategoriseret som ”rural”.


Frokosten var rester af ribs og en roastbeef "sandwich" med curly fries. Jeg kunne ikke håndtere roastbeef sandwichen mm, men ribs'ne var stadig rigtig gode. Efter frokosten tog Jackie og jeg af sted for at købe nogle forskellige ting, der manglede og derefter videre til lufthavnen for at hente Tracy og Sonya. Vi kørte endnu en gang i Target, og jeg er nødt til at opdatere: Target har faktisk nogle madvarer, men ikke så mange. Det er mest tøre madvarer, som morgenprodukter, kaffe & the, brød og den slags.


I lufthavnen samlede vi først Sonya op i den nye afdeling af lufthavnen, og derefter kørte vi til den nye afdeling for at hente Tracy. Hendes fly var lidt forsinket, så vi havde noget ventetid. Vi stod og snakkede i bagageafhentningsafdelingen, hvor der var en lang række telefoner fra forskellige biludlejningsfirmaer. Mens vi stod og snakkede var der en af telefonerne, der begyndte at ringe, og det fortsatte den med, indtil Sonya fik nok og gik over og tog telefonen ;o) Manden i den anden ende af linien havde ret svært ved at forstå, at hun ikke arbejdede hos Budget, men lige var fløjet ind til Detroit en time tidligere...

Vi fik hentet Tracy og kørte tilbage til huset, hvor vi spiste middag - stegen fra crockpot'en - som virkelig var lækker. Og derefter snakkede vi i nogle timer. Det er virkelig sjovt at sætte ansigter, stemmer og væremåde på de kvinder, jeg nu har snakket med online i månedsvis.

Ingen kommentarer: