torsdag, marts 22, 2007

1. dag i USA

Jackie, Thad og Vern hentede mig i lufthavnen, og vi kørte ud for at få lidt at spise. Nå, ja lidt er jo relativ term, så selvom man bestiller den mindste burger er der alligevel for meget mad. Vi spiste hos Max & Erma's, som vist nok er relativt lokal. Min burger var fin, også selvom det var langt over min sengetid, da vi spiste. Snakken gik fint om USA, Danmark og selvfølgelig også lidt scrap - det kan jo ikke være anderledes.

Det var blevet mørkt, da vi kørte fra restauranten, men jeg fik alligevel the "scenic tour", som inkluderede et hav af pharmacies (ikke sikker på, at jeg vil kalde dem apoteker), 4 kirker, tankstationer en masse og noget så overraskende som en "dirt road". Helt alvorligt så kører man ud af en almindelig vej, som så pludselig bliver til en jordvej. Og der er ikke tale om en lille vej ned til et enkelt hus, men om den vej der fører ud i forstæderne.

Jackie & Thad bor i et område, som er ved at blive udbygget. Deres hus er del af stadie 2 ud af 3. Husene er meget forskellige og generelt store. Jackie & Thads hus ligger ud til et stort areal, som jeg vil tro er fælles - der er i hvert fald hverken stakitter eller hække. Huset er stort med stueplan, hvor der er stue/køkken som er et smukt rum med højt til loftet, kontor, soveværelse m walk in closet og badeværelse, Verns værelse, gæsteværelse og endnu et badeværelse. I kælderen som er tør og ret lys er der et stort rum, kontorer, et tredje badeværelse på vej og opbevaring.

Da vi kom kørende tilbage fra restauranten hentede Thad posten - ved simpelthen at køre hen til postkassen og stikke armen ud af vinduet for at hente posten. Så nogle af de ting, vi undrer os over med amerikanerne er altså gode nok...

Jeg blev vist rundt i huset, fik anvist mit værelse og blev sat op med trådløst netværk på pc'en. Jeg var vågen indtil omkring klokken 2215 lokal tid (det vil altså sige omkring klokken 3 om natten), så jeg tror faktisk, at jeg har overvundet jetlag på den måde. I min queen size seng i mit værelse, sov jeg som en sten.

Her til morgen er Jackie ved at lægge varer ind i butikken, mens Thad og jeg sidder med hver vores laptop og får en kop the. Det lyner og tordner udenfor, hvilket er forårets første storm. Såvidt jeg ved er planen, at vi skal i butikken og sortere kits senere. Og så har Jackie snakket om, at vi måske skal ud og shoppe. Jeg tager dagene som de kommer og nyder at suge indtrykkene til mig. Det er anderledes at være i USA, som gæst end som turist.

Kommentarer fra Rejs & Blog:
Dejligt at høre at du er vel ankommet 'over there'
Mindes godt de amerikanske huse - måske de også har langhåret guldtæppe over alt?
Over & out
Marianne
--------------------------
Hej Cecilie
Hvor er det spaendende at foelge med. Haaber du faar en fantastisk rejse. Glaeder mig til der ogsaa kommer billeder.
Knus Ljud og ogsaa hilsner fra Kenneth
--------------------------
Kristian: En jordvej??? Hvis de også vil tage dig med ud i et township, så skal du lige tjekke om du er kommet til det rigtige land!
--------------------------
Hej Beans.

Dejligt at høre at alt går godt. Jeg glæder mig især til at høre din oplevelse af butikken, og gerne nogle billeder.

Pas godt på dig selv og nyd det.

Louise

Ingen kommentarer: