lørdag, marts 24, 2007

3. dag i USA

Fredag bød på lidt af hvert faktisk. Jackie og jeg lagde modigt ud med at tage ud til en salon for at få vokset vores øjenbryn. Og det var virkelig en oplevelse; stedet var dekoreret på en helt anden måde, end man ser kosmetologer eller frisører i Danmark. Med dekorerede møbler, pink på væggene, gardiner og blomster mm. Der var kvinder, der fik lavet manicure, pedicure, sat hår eller ordnet bryn og vipper. Man sidder pænt og venter til ens kosmetolog kommer ud og henter en, så kommer man ind og ligge på en briks i et lille rum, hvor der kører afslappende musik. Julia, som ordnede mine bryn, var virkelig god til small talk - og vi snakkede faktisk om amerikanernes historie-løshed og alt for afslappede holdning til uddannelse. Måske ikke lige den samtale jeg havde forestillet mig at føre med en amerikansk kosmetolog, men det var interessant. At få vokset øjenbrynene var virkelig en behagelig måde at få ordnet bryn på; det gik hurtigt og var smertefrit. Jeg tror, jeg skal se, om jeg kan finde et sted hjemme, der gør den slags.
Nå, men efter endt behandling skal man jo så betale. Og der skal man selvfølgelig også give drikkepenge, hvilket foregår ved, at man tager en lille kuvert, skriver kosmetologens navn på kuverten og putter drikkepengene i og til sidste smider man så kuverten i en lille box. Det er altså en sær oplevelse; og ikke mindst når kosmetologen står lige ved siden af. Jackie og jeg havde en interessant samtale om drikkepenge, mindsteløn og forskellene på Danmark og USA, hvad angår det område.

I butikken arbejdede Jackie i sit kontor, mens jeg scrappede et layout med månedspakken, så Miranda slap for at lave alle tre selv. Jeg blev færdig med layoutet til trods for, at jeg scrapper elendigt, når der er mennesker omkring mig.

Klokken 13 kom Diana (som er aktiv på forummet) til butikken for at tage med os ud at spise. Vi spiste på Olga's, som nominelt set er en græsk restaurant. Men vi fik nogle bløde pita-tortilla-agtige brød med krydret hakket kød, tomat og løg. Dertil fik vi pommes frites. Stadig ingen grøntsager i sigte. Frokosten var hyggelig, og snakken går livligt i selskab med amerikanske kvinder.
Fredag aften var der crop i butikken, hvilket var en virkelig hyggelig oplevelse. Vi var 11 kvinder samlet, og der blev snakket og grinet en masse.


Det blev sent, og vi var først hjemme igen omkring 00.30... Min biorytme er helt ude af sin sædvanlige rytme, men det går fint herover, så det er jo fint nok.

Kommentar fra Rejs & Blog:

hvor ser du bare glad og tilfreds ud med det hele. Jeg er glad for du også får taget billeder af dig selv.

Ingen kommentarer: