fredag, juli 04, 2008

Red, white and blue

I dag er som bekendt 4. juli, og jeg har faktisk "fejret" dagen. Jeg har nemlig haft besøg af Norri & Warren, som er vendt tilbage til København efter deres ti dage lange cruice i Østersøområdet. Vi var en tur inde i byen, gik ned langs Gammel Strand, hilste på min onkel, gik over Stormgade ind på Christiansborg Slotsplads, så det Kongelig Biblioteks have og var på det danske jødiske museum (sikke en fantastisk oplevelse). Derefter tilbage til frokost på Europa, lidt shopping i Illums og så mod the Bronx igen.

Til aften lavede jeg burgere efter en opskrift i Mad & venner - og det var en stor succes. Jeg kan varmt anbefale denne måneds udgave af bladet; der er virkelig gode opskrifter i det!


Meget passende var ugens tema i LM Style Red, White and Blue. Jeg skrev en artikel om at bruge farverne til andet end amerikansk-patriotiske layouts.

Mine to første projekter er notesbøger til mit speciale. Det er helt almindelige kedelige notesbøger fra Bog & Idé, der har fået lidt scraplir og nu pludselig er lidt mere inspirerende at skrive i:
Citatet her er fra Franklins hånd,
og perfekt for specialestuderende.
Særligt én der beskæftiger sig med Franklin i forvejen ;o)


Det andet projekt er et almindeligt 12x12 layout med billeder af mine gode veninde, Inge-Britt. Layoutet handler om at besegle vores venskab gennem et besøg hos Inge-Britt, der hvor hun hører til og har hjemme:


Har du fejret 4. juli? Måske med lidt scrapbooking?

4 kommentarer:

Kelley with Amy's Angels sagde ...

SO fun to read your blog!

Jeg kan snakke lit norsk...lit

Mange takk!

Dorit sagde ...

Scraplir, nej for et godt ord, det har jeg lige taget til mig.
Jeg har ikke fejret 4. juli, men gjorde det i 1990, da jeg tog til Rebild for at SE Richard Chamberlain IRL, da han var amerikansk hovedtaler ! Det var også dengang en ung kronprins Frederik holdt den danske tale, og det morede mig ret meget, at alle de gamle koner fløj op af klapstolene, da han gik på scenen med den rødstribede baldakin. Jeg fløj ikke op fra nogen stol, da RC gik på talerstolen for jeg stod op i forevejen inkl. camera med telelinse, hæ-hæ ! Mit 1. LO til SC 2008 er faktisk fra den begivenhed.
Det var min 4. juli historie.

Netti sagde ...

Du får da set noget af københavn. jeg grinte lidt over "the bronx" :o)
Superflotte ting du har lavet. Jeg er SÅ vild med dine notesbøger. Dem kan man da ikke andet end elske at skulle bruge.

Charlie sagde ...

LÆKRE fine og inspirerende notesbøger du har fået lavet dig i ægte 4th of July stil. Håber du har fået din mand hjem i fin stil fra Roskilde - i år druknede de da ikke udvendigt - det der kommer indenbords har man jo lidt mere kontrol over selv. Har lige tilbragt næsten 5 timer foran TV for at se Wimbledon herrefinalen - sikken en FLOT kamp.