søndag, oktober 11, 2009

Haribo, regnvejr og græskar (282/365)

282: lørdag den 10. oktober

Kristian og jeg tog på en lørdagskøretur i et voldsomt regnvejr. Kristian havde lagt et lille pitstop ind undervejs: hos Haribos lagerudsalg. Det er den største slikbutik, jeg har set i mit liv, det skal jeg gerne indrømme. Det er sjovt at komme der som dansker, fordi man skal give slip på den tanke, at Haribo er dansk. Men Haribo har det de kalder "Dänische Specialiteten": Matador Mix, Skipper Mix, Stjernemix og en mere, som jeg ikke kan huske. Det er altså det danske bidrag til denne Bonn'ske forretning.

Gennem regnen kørte vi ned langs Rhinen, som ikke indeholder meget vand for tiden, og nød efterårsfarverne. På vej retur lagde vi vejen forbi Edeka og Schneiders Obsthof, hvor de havde stablet græskar op i en ganske voldsom pyramide...

4 kommentarer:

Margit sagde ...

Ja, jeg er også temmelig overrasket over denne opdagelse!!!... nå, men vi har jo TOMS ;o)
LAGERSALG!!... kan man det???
Uh-ha... måske vi alligevel skal til Bonn ;o) ;o) ;o) (fnis)
Hav en god søndag aften, Cecilie...

Karin A sagde ...

Haribo - med de där salta svarta platta med socker på....... mmmmmmm. Tur jag bor för långt bort :)
Ha en skön ny vecka!

Netti sagde ...

Haribo lagersalg...det lyder som noget man kan få mavepine af.

Jette / ma11edina sagde ...

Hehe...ja den opdagelse har vi også gjort tidligere....vi er jo vokset op med Haribo som dansk :).
En lagersalg-slikbutik... uha, det er vist godt jeg ikke kommer derind *S*