onsdag, oktober 07, 2009

Farvel til 70'ernes indretningsidé (279/365)

279: onsdag den 7. oktober

Jeg har for en del år siden overtaget en gammel afsyret kommoden fra mine forældre. Kommoden er en gang i 70'erne blevet afsyret, og det skulle den aldrig have været. Som så mange af de afsyrede møbler, der står rundt omkring i Danmark, så er denne kommode lavet i en kvalitet træ, der indbyder til maling. Det har hele tiden været min plan at få malet kommoden, men jeg har bare ikke fået gjort det.



Nu skal kommoden stå i vores nymalede soveværelse, så nu ska den males. Det er en lidt omstændelig proces at få malet afsyret træ, fordi knasterne skal have shelllak, der skal grundes et par gange, og derefter skal der males nogle gange. Jeg er nået til at vente på, at jeg kan male første gang.



I've spent part of the day working on upgrading an old chest of drawers. It needs painting to make it look fresher.

3 kommentarer:

Margit sagde ...

Halløj... hvor er du FLITTIG...
Ja, jeg har faktisk også en sådan kommode stående (som ikke sku' ha' været syret ;o))... måske skulle man overveje at male den igen... glæder mig til at se dit resultat...
Vi får vel også et "færdigt" billede af væggene i soveværelset. Det er en fed farve de skal ha' =0)
Frtsat god arbejdslyst ;o)

Gitte sagde ...

En skøn kommode du har fået. Den bliver bare flot når den er færdig. Jeg forstår heller ikke hvorfor at træmøbler og døre skulle afsyres. Det er 1000 gange flottere malet. Glæder mig til at se resultatet.:)

Netti sagde ...

Vi har også en del afsyrede møbler og jeg er skam igang med at bearbejde min mand fordi jeg gerne vil have dem malet..problemet er at han endnu husket alt det besvær der var med at få dem afsyret.

Jeg glæder mig til at se din kommode når den er færdig.