onsdag, november 07, 2007

Mandag i Michigan

Mandag efter en week-end fyldt med begivenheder og sjov... Mandag i Michigan... Mandag hos Jackie og Thad... Mandag som er Thads fødselsdag...Formiddagen bød på stille internet-surfing hjemme hos Jackie og Thad, hvorefter vi kørte i butikken. Jeg fik pakket og sendt en del ting hjem; jeg har fået så mange gaver, mens jeg har været herover, at jeg vitterligt har måttet opgive at pakke det hele i mine kufferter - for slet ikke at tale om alle de ting, jeg har købt. Det er godt dollaren er svag for tiden. Vi spiste en hurtig frokost, og så kørte vi af sted mod "the East side", som er den mindre pæne side af Detroit, hvor der var et nyt shoppingcenter, vi skulle se: Partridge Creek eller som Thad døbte det: Pigeon Crossing. Området er udendørs, hvilket ikke er super i en stat, der har vejr, der minder om det danske. Det regnede og blæste da også, så vi shoppede vældig hurtigt.

Fra Partridge Creek kørte vi ud for at se en af Michigans store søer, Lake St. Clair. Lad os bare sige, at det er en stor sø - og det er en af de mindste af de store søer! Wow! Man kan faktisk ikek se til den anden side af søen, men "kun" til horisonten. Selvom vejret var trist og gråt, var det en storslået oplevelse af stå ved bredden af en sø, der ligner Øresund mere end Furesøen.

Vi kørte gennem mørket tilbage for at hente Vern, hvorefter vi tog ud og spiste på en irsk pub, hvor vi også spiste i foråret. Det var som nævnt Thads følis, så han havde valgt spisestedet. Vi fik alle fire rygende varm Shepard's Pie, hvilket var det perfekte valg efter en kold tur ved søen.

Ingen kommentarer: