lørdag, november 03, 2007

Happy Halloween

Onsdag den 31. oktober - det er Halloween, og jeg er i USA!

Jeg havde virkelig set frem til Halloween-oplevelsen, så denne dag var længe ventet. Susan og jeg havde en del planer på dagen: vi skulle gøre klar til skræmmende middag, gøre klar til trick or treating, aflevere morgenmad og kaffe til Michelle på hendes arbejde, være frivillige medhjælpere ved en Fall Festival på Ryans skole, lave skræmmende middag, pakke til croppen, spise skræmmende middag, gå med drengene ud og trick og treate og være hjemme og uddele slik.

Vi havde nogle forskellige ærinder, som vi nåede at løbe, inden vi tog forbi Michelles arbejde med Starbuckskaffe og Panera-bagels. Hun blev glædeligt overrasket, så det var en succes. Herfra kørte vi til Ryans skole, hvor vi hjalp til med at sætte op til 6. klasses efterårsfest (som på grund af politisk korrekthed ikke måtte kaldes en Halloween-fest). Susan og jeg meldte os til at lave "fall lumininaries" med børnene; de bestod i akvarelpapir malet og stemplet, limet og klipset sammen til små lamper. Det lød jo rimeligt enkelt... Det var det bare ikke! Det endte med, at vi var fem "forældre", der knoklede med den opgave, så vi har lært, at Susan ikke skal være at lave arts and crafts næste gang. Jeg skulle have taget billeder løbende, men endte med at sidde på gulvet og lime lamper i 1½ time. Heldigvis fik jeg ikke maling alle vegne til trods for at ungerne ikke rigtig forstod beskeden om ikke at komme for meget maling på deres lamper.

Udover lamperne var der fem andre "poster": dekorering af sukkerkager, lav en popkornhårn, fugleskræmselsstafet, hoppeboldeløb og Mummy Wrap. Det sidste bestod i at ungerne skulle rulle hinanden ind i toiletpapir på tid:


Jeg tror, ungerne havde en dejlig ikke-Halloweenfest, så det var alt sammen, som det skulle være. Efter arrangementet kørte Susan og jeg forbi Susans kiropraktor, og mens Susan fik rettet ryggen, blev jeg ude i det skønneste vejr. 20C klokken 15, blå himmel og en lun brise. Det var fantastisk:


Jeg fandt ikke noget nyt "vaske-hænder-skilt", men jeg fandt et andet godt skilt, som jeg aldrig kunne forestille mig at se i Danmark, men som på sin vis er meget symptomatisk for den udvikling, USA tilsyneladende er ved at gennemgå:



Vel hjemme igen pakkede Susan kufferter, drengene lavede lektier, og jeg opdaterede vist nok min blog. Vores skræmmende middag blev hovedløs kylling i egne indvolde, dampede heksefingre med negle og endelig biller:


Vi havde dækket op med dødningehovedservietter og onde krus, og vi havde en hyggelig skræmmende middag:


Det var mørkt allerede da vi satte os til at spise, så efter middagen skyndte drengene sig i deres kostymer: Ryan var Voldemort med pokerkuffert, mens David var Harry Potter inklusiv lyn i panden. Drengene havde så travlt med at komme ud og trick og treate, at det ikke var til at få gode billeder af dem i deres kostymer:


Jeg var med ude og trick og treate i første omgang, og det var da meget hyggeligt, men desværre også ret forjaget. Og der var meget få børn på gaderne. Dem, der var hjemme for at dele slik ud, var tilgengæld generøse, så drengene kom i første omgang hjem med alt det her slik:

Efter at have været med ude og ringe på dørene blev jeg hjemme og tog billeder af vores oplyste græskar og dele slik ud til de desværre få grupper af børn, der kom til døren for at få slik. Dem, der rent faktisk kom, fik en fin treat: mini MMs og popcorn:


Mit livs første Halloween var en god oplevelse, men jeg ville ønske, at der havde været flere børn ude og trick og treate. Og det havde været fedt, hvis der havde været mere ro på projektet.

Ingen kommentarer: