tirsdag, december 04, 2007

Årets sidste julekort

Godt 50 julekort senere og jeg er endelig færdig med at lave årets julekort. Jeg har lavet en del forskellige, og jeg tror måske, at jeg gør det lidt anderledes næste år. Det er nemmere at lave et par modeller og massefremstille dem. På den anden side er det jo sjovt at lave forskellige kort og arbejde med forskellige papirer, embellishments med mere.

Pingvinstemplet er Inge-Britts, som jeg har fået et par stykker af. Jeg har ikke orket male mange motiver i denne omgang, men dette motiv var hurtigt malet. Og med de lækre Sassafras Lass papirer er der dømt klokkeklar vinter.

Pindsvinekortet herover er et lift af et af Linda Muhrens julekort fra sidste år - hun er jo super dygtig, så det er lækkert at kunne besøge hendes side og blive inspireret.



Ovenstående to sæt af kort er stærkt inspirerede af et kort lavet af Theresa, Pysselgumman. Jeg tog hendes glimmerende forelæg og tilpassede det mine egne kortstørrelser og de papirer med mere, jeg holder af. Jeg var meget imponeret over hendes design,og det er et nemt kort at genskabe og ændre lidt på undervejs.


Herover er et par kort lavet efter en Becky Fleck skitse. Somme tider kan Beckys kortskitser være vanskelige at omsætte til mere pyntede kort, men jeg kunne vældig godt lide denne skitse, som igen var nem at arbejde med og masseproducere.

Jeg er ret vild med MME's Frost Signature Christmas serie; farverne er brune og blå og meget smukke. Og så er det rensdyr med bjælder om maven da bare for lækkert.

Disse kort er endnu en gang skabt udfra en Becky Fleck skitse.

Kristian skal skrive 7 af de godt 50 julekort, og jeg mangler selv at skrive seks kort, men så er det også overstået. Det er min plan, at de alle skal være skrevet og sendt, inden jeg tager til London på mandag.

2 kommentarer:

Susan sagde ...

cute cards!! did you steal the stamp for that first one when you were visiting?!?! lol!!

Anonym sagde ...

Åh, så fina kort!!!! Tack snälla för orden :) Jag länkar gärna till din blogg om jag får.

Kram Theresa