torsdag, juli 29, 2010

Lizas Bonn-besøg

Min søde kusine, Liza.

Jeg har været væk fra bloggen i en uges tid, fordi vi har været så heldige at have besøg af min kusine Liza siden torsdag. Vi har hygget os mægtigt, og vi sætter begge to stor pris på, at Liza har lyst til at komme til Bonn og holde sommerferie sammen med os. Nu bor vi jo midt i Europa, og det ville vi drage nytte af, mens Liza var på besøg, så lørdag morgen satte vi kursen øst på til Amsterdam.


Vores hotel set fra kanalen.

Det tager vel omkring 2½-3 timer at køre til Amsterdam, men vi besluttede os for ikke at køre helt ind i byen. Tanken om at forsøge at parkere i Amsterdam var ikke ligefrem tiltalende. Heldigvis er der en række Park & Ride-områder i byens udkant, så vi parkerede ved Ajax Arena, hvorfra vi kunne tage tog og sporvogn resten af vejen ind til Amsterdam og vores hotel på Prinzengracht.


Liza og Kristian ved kanalstoppestedet ved Anne Franks hus.

Kristian og jeg har været i Amsterdam et par gange, men vi har aldrig nogensinde oplevet byen med så mange turister. Det var fuldstændig vanvittigt, og selvom vi var forbi Anne Franks hus to gange, måtte vi opgive at komme ind. Næste gang køber vi billetter hjemmefra (hvilket vi havde gjort til Rijksmuseum denne gang). Det var dog til at få billetter og en plads ombord på en af Amsterdams mange kanalbusser, så vi var på sightseeing gennem kanalerne; det er virkelig en fin måde at se byen på.

Efter kanalrundfarten gik vi rundt og kiggede på byen, kiggede lidt et par forretninger, så en tosset australsk gadekunstner underholde og endelig begav vi os retur til hotellet for officielt at tjekke ind. Efter et kort hvil på hotellettet gik turen tilbage ind mod byen, hvor vi spiste aftensmad på en af vores favoritrestauranter Kantjil & de Tijger. Det skuffer aldrig.

Søndag var vi så på Rijksmuseet sammen med tusindvis af andre turister (det er helt bims, så mange mennesker man kan putte ind på ét museum), hvorefter vi tog sporvogn og tog retur til Ajax Arena og vores bil. Vi kørte omkring Hollands bedste issalon og Albert Hein på vejen hjem. Efter en god week-end i Amsterdam var det rart at være retur i Bonn.


Billede af vores puslespil hentet på kunstnerens hjemmeside.

Mandag var det heldagsregn, så Liza og jeg lagde puslespil det meste af dagen. Det er rigtig hyggeligt tidsfordriv, og både Liza og jeg blev lidt grebet af at se, hvor meget vi kunne nå, inden Liza skulle hjem igen. Desværre nåede vi ikke at blive helt færdige, men det var godt nok tæt på.

Jeg kunne ikke stå for denne fine pung.
Billedet er hentet på Fossils hjemmeside.


Tirsdag bød på en shoppetur i Köln, hvor både Liza og jeg slog os løs i Fossil-butikken, Liza shoppede tøj og jelly beans, og vi fik en god burger og en pin hos Hard Rock. Onsdag kørte jeg så Liza i lufthavnen, og eftersom vi ikke har hørt andet, går vi ud fra, at hun er kommet godt hjem til Danmark. Tak for en dejlig uge, Liza - vi glæder os til næste gang.

4 kommentarer:

Benita sagde ...

Hvor ser det bare hyggeligt ud - og din kusine er godt nok køn!

Jeg vil også på ferie igen... siger hende der lige er kommet hjem fra endnu en dejlig ferie dag i tyskland ;)

Mona sagde ...

Hey Honey.

Jeg savner dit skønne smil og glæder mig til at vi kan ses!! Måske vi skal gentage julehyggen i tivoli?

Knus i regnen
Mona

Margit sagde ...

Tak for en fin fortælling om jeres tur til A.
Det er en skøn by... vi var der sidste forår og holdt til 1 times kø ved Anne Frank... stor oplevelse...
Men vi mangler at se tulipanerne om foråret... :o(
God week-end til jer to "midt-europæere" ;o)

Gitte sagde ...

Kære Cecilie

Tak for din søde kommentar på min blog.

Du må hjertens gerne få fnugbilledet og jeg skriver min email til dig på scrapsisters.dk.

Problemet er så nok at sende billedet til dig i en opløsning, som du kan bruge. Min mailboks strejker bare billederne fylder lidt.

Oh Amsterdam er jo bare en skøn by. Jeg har så kun været der uden for sæsonen. De har en lille stempelbuktik med et stort udvalg midt i Amsterdam. Den må du besøge næste gang.

K.h. Gitte